[ToolDay] Intervju kartica

Danas nastavljamo na alat od prije dva tjedna i donosimo ti intervju karticu (eng. Interview card). Svaki tjedan ti naglašavam koliko je neophodno postaviti prava pitanja i razgovarati s potencijalnim korisnicima, kako bi saznao što ti je bitno i na što se moraš fokusirati.

Danas ću te naučiti kako konstruirati savršen alat pomoću kojeg ćeš kasnije slikovito prikazati svog savršenog kupca.

Što je IC?

Intervju kartica nije ništa drugo nego segmentirani popis pitanja koji ti pomaže usmjeriti razgovor s ispitanikom u smjeru u kojem ti to želiš. Odnosno, poanta intervjua je dubinski spoznati što su problemi ili izazovi tvojih potencijalnih kupaca i koje su njihove želje za rješavanje tih problema.

Najgore što možeš učiniti je rješavati neki problem (za svoje korisnike) iz vlastite perspektive, misleći da je ono što muči tebe isto što muči i većinu ostalih ljudi na tržištu! FATAL ERROR! Ovaj način razmišljanja upropastio je mnoge potentne i obećavajuće ideje.

Kako izgleda IC?

Sastoji se od tri glavna segmenta. U prvom segmentu intervjua probijaš led, i on ti služi kako bi pridobio povjerenje ispitanika. Pazi, poanta je da on priča, a ti slušaš, međutim ovdje moraš predstaviti sebe i svoje motive istraživanja što je vjerodostojnije moguće kako bi u nastavku mogao dobiti što je više moguće kvalitetnih informacija koje će ti pomoći da preispitaš svoju ideju i da naučiš nešto novo o svojim potencijalnim korisnicima.

Drugi segment je žarište intervju kartice, odnosno dio gdje imaš nekoliko ključnih otvorenih pitanja koja ćeš samo produbljivati s podpitanjima kao što su zašto, kako, možeš li mi detaljnije opisati i sl.

Treći i zaključni dio intervjua služi ti kako bi čuo želje svojih ispitanika, odnosno da vidiš u kojem smjeru oni razmišljaju i što bi željeli u budućnosti.

U nastavku se nalazi skica intervju kartice.

Kao što vidiš, ako uzmemo za primjer poboljšanja iskustva putovanja prije polijetanja aviona, koji se nalazi na slici, možeš vidjeti da u prvom dijelu upoznaješ osobu koja će s tobom razgovarati. Prije toga se naravno ti predstaviš njoj, ali posveti ovo vrijeme kako bi što više saznao o osobi koja s tobom razgovara.

Drugi dio služi za produbljivanje spoznaja. I tu se nalaze pitanja pomoću kojih ćeš saznati neke frustracije koje je ispitanik imao u prošlosti. Fokusiraj se na priče iz prošlosti. Zašto su priče bitne? Zato što se tvoj ispitanik može poistovjetiti sa situacijom u kojoj se sam našao te ti iz prve ruke prenijeti svoje osjećaje i stavove.

Na kraju, kao što vidiš na slici, pokušavaš saznati neke želje svog ispitanika o tome kako on zamišlja savršeno iskustvo prije polijetanja aviona.

Želiš testirati sve pretpostavke koje imaš vezano za svoju ideju? Saznaj što je Testna kartica!

Čitamo se idući tjedan!