Što radi Community manager?

Internetski marketing nam je donio puno novih zanimanja za koja poduzeća traže uglavnom mlade i inovativne ljude tj. one koji te iste digitalne kanale  i društvene mreže koriste svakodnevno.

More oglasa za pozicije poput digital marketing interna, social media experta, community managera itd. znaju biti poprilično zbunjujuće, a zapravo se većina kriterija i zadataka preklapa.

U ovom članku možeš pronaći što se očekuje od osobe koja je u poduzeću zadužena za community management za kojima sve više raste potražnja na tržištu rada.

Community manager kreira “lice” poduzeća na društvenim mrežama. CM je uključen u različite aktivnosti kao što su komunikacija, PR, marketing na društvenim mrežama, kreiranje sadržaja, planiranje događaja itd..

Upoznaj Frana!

Fran je CM u jednoj hrvatskoj pivovari. Ne, u ponedjeljak ujutro ga ne dočeka piva, nego kavica kao i svakog zaposlenika u okviru blog serije Career Wednesday. Uz jutarnju kavicu promatra svoj raspored za naredni tjedan.

S timom dizajnera odabrati vizuale koji će se koristiti za Facebook i Instagram reklamu povodom nadolazećeg sajma piva. Mora smisliti i odgovarajući opis koji će komunicirati poruku.

Odgovaranje na upite koji su došli putem društvenih mreža (iako to mora raditi ažurno svaki dan), pisanje članka za blog na web stranici pivovare.

Pomoć u organizaciji nastupa pivovare na sajmu piva. Sudjeluje u brainstormu o uređenju štanda, promo materijalima i ostalim aktivnostima kojima će se poduzeće istaknuti.

Proučavanje trendova u digitalnom marketingu i community managementu. Kontrola i praćenje metrika trenutno aktualnih online marketinških kampanja.

Sastanak i koordinacija s marketinškim i prodajnim timovima u poduzeću zbog usklađivanja marketinških strategija.

Povezano: Saznaj što radi Junior Accountant! 

Koje alate mora poznavati Community manager?

Kao što si primijetio svaki dan u Franovom tjednu je dosta raznolik. Community manager mora poznavati jako dobro kanale i alate za marketing na društvenim mrežama, a još važnije mora biti up to date sa svim novim trendovima koji se javljaju. Alati koje svakako mora poznavati su:

  • Facebook, Instagram, Twitter, Youtube (napredno) – moraš dobro poznavati sve funkcionalnosti i mogućnosti korištenja navedenih mreža te koje su prednosti pojedinih mreža za neko specifično područje.
  • Asana (osnovno) – Community manageri rade s različitim timovima, pa ja važno da su svi uključeni u projekt upoznati s fazom projekta, ključnim datumima i deadlineovima.
  • Hotsuite (osnovno) – jedan od korisnijih alata za planiranje objava na društvenim mrežama koji također pruža i detaljne analitike koje će ti pomoći bolje razumjeti publiku.
  • Trello (osnovno) – slično kao i Asana, Trello je Project Management alat koji olakšava komunikaciju unutar tima i pomaže tome da svi budu on track s napretkom projekta.
  • Google Analytics (osnove) – jako važan alat za praćenje metrika i povrata na ulaganje u internetske marketinške aktivnosti.
  • Canva (osnove) – alat koji ti može jako pomoći u kreiranju vizuala za reklame, članke, promo materijale itd.. Vrlo je jednostavan i intuitivan za korištenje, a ako se malo bolje naučiš njime služiti vizuali ti mogu izgledati kao da ih je radio neki profić.

#confession Mi u Štreberaju obožavamo Canvu i većinu vizuala koje vidiš na našem webu, fejsu, Instagramu i mailovima radimo baš pomoću tog alata.

#noworries Iako se pretpostavlja da ćeš kao CM koristiti više softverskih alata nego na nekim “tradicionalnijim” pozicijama, ako nisi čuo i imao iskustva s njima, ne očajavaj…

Većina ih je besplatna i uz malo igranja možeš brzo naučiti osnove, a kroz konkretan rad u poduzeću češ naučiti naprednije funkcionalnosti. Za većinu alata možeš naći i odlične online tečajeve upravo na njihovim službenim stranicama.

Google Analytics Academy – na kojoj možeš dobiti službeni Googleov certifikat i to besplatno!

Asana Academy – također službeno certificiranje od strane Asane, od basicsa do premium featuresa

Learn Canva – tu možeš upoznati osnove, naučiti kako napraviti brend, kako biti kreativniji itd..

Hotsuite – Platform training, Social Marketing training, Advanced Social Advertising

Jesi li dobar kandidat za Community managera

U oglasima za ovu poziciju, poslodavci traže:

Vještine pisanja (napredno)pisat ćeš jaako puno contenta, to mogu biti opisi za slike na Fejsu i Instagramu, članci vezani uz proizvode koje poduzeće nudi, slogani, newsletteri itd..

Kreativnost  (napredno)nije bitno samo da si rječit, već tvoj tekst mora biti privlačan za ciljanu skupinu i morati ćeš smišljati razne načine obraćanja  i komuniciranja potrošačima, a da ne postaneš dosadan. To će često biti i testirano u obliku pisanja teksta na neku temu već u inicijalnim krugovima regrutacijskog procesa.

BONUS Ako si već kreirao bilo kakav oblik sadržaja koji je dostupan negdje na webu, svakako se njime pohvali.

Analitičnost (srednje)  – Morat ćeš znati interpretirati metrike uspješnosti svojih postova i kampanja, prepoznati kakav sadržaj bolje pali, kada ga je najbolje objavljivati itd..Svim tim metrikama možeš bolje upoznati svoju publiku i lakše krojiti sadržaj za njih.

Marketinško usmjerenje na studiju – će se često tražiti, ali nije pravilo. To je poslodavcima samo jedan od pokazatelja da si već upoznat s temeljnim konceptima marketinga, ponašanja potrošača i ostalim temama.

Poznavanje online marketinških kanala (srednje) – društvene mreže, blog postovi, newsletteri, video, podcast, svako poduzeće ima svoju strategiju korištenja tih kanala pa s većinom trebaš biti upoznat i znati njihove prednosti/nedostatke.

Odnosi s klijentima (srednje)Kao što je već rečeno, često ćeš odgovarati na upite korisnika na društvenim mrežama, mailovima i drugim kanalima pa moraš biti ugodan, pristojan i elokventan.

Organizacija evenata teško se može provjeriti ako nisi imao praktičnog iskustva, ali ako jesi organizirano neki događaj i promovirao ga publici, svakako to naglasi.

Jezici 

Engleski (napredno) – neka poduzeća kreiraju sadržaj samo na engleskom, pa ćeš ga u govoru i u pismu morati poznavati kao da ti je materinji.

Kako postati Community Manager?

Okej…sve od navedenog te nije prestrašilo i okušao bi se u community managementu. Odlično!

Trk na www.ding.hr/referada

Ding je aplikacija koja služi studentima kao karijerni kompas. Na njemu ćeš moći pronaći oglase za poslove, prakse, edukacije i studentska natjecanja na kojima ćeš moći razvijati svoje praktične vještine.

Također moći ćeš bolje upoznati poduzeća koja zapošljavaju u granama koje baš tebe zanimaju. Nema više šume oglasa u kojoj više ne znaš ni što se to točno traži od tebe.

Na linku ostavi svoj mail tako da te možemo obavijestiti čim aplikacija izađe (žurimo, žurimo, planirani launch day je početkom sljedeće godine).

Do tada se kroz online tečajeve koje smo spomenuli možeš bolje upoznati sa softverom koji će ti sigurno biti dio svakodnevice. Nauči osnove ( ako si nabrijan onda i napredne značajke) i impresioniraj svog budućeg poslodavca!

Pozdrav do sljedeće srijede! 👋